Regulamin sklepu internetowego B2B www.b2b.targroch.pl
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa warunki sprzedaży towarów spożywczych za pośrednictwem internetowej platformy sprzedażowej B2B www.b2b.targroch.pl
- Sklep internetowy B2B www.b2b.targroch.pl jest prowadzony przez "TAR-GROCH-FIL" T. KRAKOWSKI, M. KIJOWSKI, E. DROŻDŻ, J. DROŻDŻ SPÓŁKA JAWNA Filipowice 161, 32-840 Zakliczyn, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie , XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 000007379, posiadającą NIP: 8691001531, numer statystyczny REGON: 850032387.
- Dane kontaktowe Administratora:
Filipowice 161, 32-840 Zakliczyn
e-mail: biuro@targroch.pl
telefon: (14) 663-61-04
II. Definicje
Użyte w niniejszym regulaminie terminy należy rozumieć w następujący sposób:
- “Regulamin” - niniejszy dokument wraz z wszelkimi załącznikami i dodatkami do niego, określający warunki i zasady korzystania ze Sklepu.
- “Administrator” / „Targroch” – właściciel e-sklepu - "TAR-GROCH-FIL" T. KRAKOWSKI, M. KIJOWSKI, E. DROŻDŻ, J. DROŻDŻ SPÓŁKA JAWNA
- “Sklep” / „Platforma Sprzedażowa” - internetowa platforma sprzedażowa B2B wraz ze wszystkimi jej elementami, zarządzana przez Administratora.
- „Przedsiębiorca” – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, do której stosuje się przepisy o osobach prawnych, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- „Kontrahent” – Przedsiębiorca, który zarejestrował się w Sklepie i uzyskał indywidualny login oraz hasło. Kontrahentem może być tylko przedsiębiorca, zarejestrowany w Polsce
- „Pracownik kontaktowy” – pracownik Kontrahenta, odpowiedzialny za udostępnianie indywidualnego kodu login oraz hasła innym pracownikom Kontrahenta.
- „Zamówienie” – oferta zakupu produktów prezentowanych w Sklepie ,złożona drogą internetową poprzez formularz dostępny na stronie Sklepu.
- „Minimum logistyczne” - zamówienie na kwotę minimum 300 zł netto lub zamówienie na minimum 20 kg towaru.
III. Ogólne zasady i warunki korzystania ze Sklepu
- Do korzystania ze Sklepu niezbędny jest dostęp do Internetu oraz przeglądarka internetowa akceptująca pliki typu cookie:
o Mozilla Firefox w wersji 35.0 i wyższej
o Edge w wersji 86.0.622.68 i wyższej,
o Opera w wersji 27.0 i wyższej,
o Google Chrome w wersji 40.0 i wyższej,
o Safari w wersji 8.1 i wyższej,
o Opera Mini w wersji 8.0 i wyższej,
o Android Browser w wersji 37.0 i wyższej,
o Chrome for Android w wersji 40.0 i wyższej.
o inne kompatybilne z powyższymi.
- W celu dokonywania zakupów w Sklepie należy dokonać rejestracji w serwisie, co następuje poprzez wypełnienie w systemie formularza rejestracyjnego na stronie www.b2b.targroch.pl.
- W formularzu rejestracyjnym należy podać następujące dane:
o nazwę przedsiębiorcy
o adres przedsiębiorcy
o numer identyfikacji podatkowej NIP przedsiębiorcy
o telefon
o adres e-mail (stanowiący login do sklepu)
o hasło
- Dane (imię i nazwisko) osoby kontaktowej W przypadku niepodania w formularzu koniecznych danych bądź ich niezgodności z danymi rejestrowymi przedsiębiorcy Użytkownik zostanie poproszony o ich uzupełnienie.
- Po weryfikacji danych rejestracyjnych przez Administratora, nastąpi aktywacja konta.
- Targroch zastrzega sobie prawo do odmowy aktywowania konta Użytkownika bez podania przyczyny.
- Każdy z Kontrahentów jest uprawniony do dokonywania Zamówień jedynie na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej i zobowiązuje się nie udostępniać loginu i hasła innym podmiotom. W przypadku udostępnienia loginu i hasło podmiotom nieuprawnionym i wystąpienia z tego powodu po stronie Targroch szkody, Kontrahent będzie zobowiązany do jej naprawienia w całości.
- Kontrahent ponosi w całości odpowiedzialność za działania swoich pracowników oraz innych osób, którym udostępni hasło i login.
- Administrator zastrzega sobie prawo do zablokowania konta Kontrahenta, który nie przestrzega Regulaminu.
- Administrator zastrzega sobie prawo do dokonania blokady konta Kontrahenta, gdy konto jest nieużytkowane, przez co należy rozumieć brak zamówień ze strony zarejestrowanego Kontrahenta przez okres 1 roku.
- Kontrahent może odzyskać dostęp do konta, jeśli zwróci się do Administratora z wnioskiem o przywrócenie dostępu. Decyzja o przywróceniu dostępu należy wyłącznie do Administratora, niezależnie od spełnienia przez Kontrahenta ww. warunków. Adresem właściwym do dokonania zgłoszenia jest adres email: biuro@targroch.pl lub platforma@targroch.pl
IV. Towary i ceny
- Witryna Sklepu przedstawia listę produktów wraz z precyzującymi je opisami odnoszącymi się do rodzaju produktu i jego ilości bądź wagi. Lista produktów nie uwzględnia towarów, które są przygotowywane na podstawie indywidualnych wymagań i zleceń Kontrahenta dokonywanych poza platformą sprzedażową.
- Podane ceny towarów są cenami netto. W opisie produktu znajduje się oznaczenie stawki od towarów i usług VAT, który doliczany jest do wartości zamówienia w podsumowaniu transakcji (w koszyku).
- Wskazana na liście produktów cena nie zawiera kosztu ich dostawy i jest ceną hurtową produktów.
- Targroch zastrzega możliwość zmiany jednostkowej ceny produktu, jako ceny hurtowej ustalonej dla minimum logistycznego.
- Minimum logistyczne:
- zamówienie na kwotę minimum 300 zł netto,
- zamówienie na minimum 20 kg towaru.
- Zmiana ceny jednostkowej może dotyczyć obniżenia ceny wskutek udzielonego rabatu za zakup większej ilości produktów w jednym zamówieniu.
- Oferowane do sprzedaży produkty oraz ich ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Targroch zastrzega sobie prawo do czasowego ograniczenia dostępności towarów, wycofania poszczególnych produktów z oferty bez podawania przyczyn, zmiany parametrów technicznych zamieszczonych produktów oraz przyporządkowania towarów do odpowiednich grup.
- Targroch nie ponosi odpowiedzialności za brak produktów w ofercie, za przestoje w możliwości dokonywania Zamówień, jak również za zmiany cen produktów.
V. Zamówienia
- Zamówienia mogą składać wyłącznie zarejestrowani Kontrahenci.
- Kontrahent ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowość oraz treść przesłanego Zamówienia.
- Zamówienia mogą być przyjmowane przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
- Kontrahent składa Zamówienie elektroniczne poprzez przesłanie do Administratora zestawienia wybranych produktów, po wypełnieniu formularza Zamówienia dostępnego na stronie Sklepu.
- Formularz zamówienia uzupełniany jest automatycznie danymi wskazanymi w formularzu rejestracyjnym. Dane realizacji zamówienia poza danymi określającymi Kontrahenta mogą być edytowane w formularzu zamówienia.
- Kontrahent wskazuje w formularzu Zamówienia adres dostawy zamówionych produktów. Administrator nie weryfikuje poprawności wskazanego adresu. Wszelkie koszty związane z podaniem nieprawidłowego adresu dostawy bądź nieodebraniem przesyłki pod wskazanym adresem ponosi Kontrahent.
- Na koszty opisane w pkt. 6 składają się między innymi koszty: opłaty za odbiór zwróconego Zamówienia oraz ponownej wysyłki Zamówienia.
- Po złożeniu Zamówienia Kontrahent otrzymuje potwierdzenie złożenia zamówienia. Otrzymane przez Administratora Zamówienie jest wiążące dla Kontrahenta i zostaje przekazane do weryfikacji.
- Po zweryfikowaniu zamówienia Kontrahent otrzymuje potwierdzenie zweryfikowania i przyjęcia Zamówienia albo odrzucenia Zamówienia albo propozycję jego modyfikacji. W przypadku nieuregulowanych zaległości w płatnościach Administrator może wstrzymać realizację Zamówienia do momentu uregulowania zaległości. Administrator poinformuje o tym Kontrahenta.
- Potwierdzenia wysyłane są przez Administratora z adresu biuro@targroch.pl lub/i platforma@targroch.pl na adres mailowy wskazany w formularzu rejestracyjnym Kontrahenta.
- Zamówienia potwierdzone do realizacji są realizowane po potwierdzeniu wpływu zapłaty za zamówienie i koszty dostawy lub zgodnie z indywidualnymi ustaleniami.
- Z momentem potwierdzenia zamówienia do realizacji zostaje zawarta Umowa sprzedaży, z zastrzeżeniem, że płatność powinna zostać dokonana po otrzymaniu Faktury Vat lub Faktury Pro Forma. Zamówienie nie jest dokumentem wiążącym. Płatności należy dokonywać na podstawie dokumentu sprzedaży.
- Administrator zastrzega sobie prawo automatycznego anulowania zamówienia w przypadku braku jego opłacenia przez 5 dni roboczych liczonych od dnia jego złożenia.
- Dokumentami potwierdzającymi sprzedaż są: Faktura, Faktura proforma lub Paragon za Zamówienie.
- Akceptacja niniejszego Regulaminu oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie powiadomień o statusie zamówienia na wskazany przez Kontrahenta nr telefonu (SMS) i adres e-mail.
V. Dostawa i odbiór
- Dostawa jest realizowana na adres wskazany w formularzu Zamówienia i jest dostępna na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dostawa może być zrealizowana poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej po dokonaniu indywidualnej wyceny wysyłki towaru oraz akceptacji kosztów wysyłki przez Kontrahenta.
- Dostawy realizowane są przez przewoźnika wybranego przez Kontrahenta, który wskazany jest w podsumowaniu Zamówienia.
- Realizacja dostawy następuje nie później niż w terminie 7 dni od dnia, w którym potwierdzono zamówienie poprzez platformę sprzedażową. Termin ten może ulec wydłużeniu lub skróceniu w zależności od ilości zamówień w trakcie realizacji lub stanu zamówionych towarów posiadanych przez Targroch.
- Koszty dostawy ponosi Kontrahent, są one wyodrębnione na fakturze VAT w osobnej pozycji, poza sytuacją, kiedy dostawa jest darmowa (punkt 12).
- Koszty dostawy zostaną wyraźnie wskazane podczas procesu składania Zamówienia oraz są dostępne na stronie Sklepu internetowego w zakładce „Dostawa i logistyka” pod adresem: https://b2b.targroch.pl/index.php?route=information/information&information_id=6
- Kontrahent zobowiązany jest do odbioru towaru oraz do dokonania zapłaty za towar kurierowi w przypadku wyboru opcji płatności „za pobraniem”.
- Potwierdzeniem odbioru towaru jest podpis upoważnionego przez Kontrahenta pracownika dokonany na liście przewozowym przewoźnika.
- Kontrahent przeprowadza kontrolę zgodności dostarczonego towaru z otrzymaną Fakturą oraz dokonuje oceny ewentualnych uszkodzeń opakowania w momencie odbioru dostawy.
- W przypadku niezgodności/ widocznych uszkodzeń Kontrahent sporządza wraz z przewoźnikiem protokół reklamacyjny, który po jego podpisaniu przez Kontrahenta oraz przewoźnika stanowi podstawę do złożenia reklamacji.
- Kontrahent zobowiązany jest do zbadania stanu przesyłki w momencie jej dostawy przez przewoźnika oraz odmówić odbioru przesyłki lub zwrócić do przewoźnika z reklamacją w sytuacji widocznych uszkodzeń mogących wpływać na zawartość przesyłki. Administrator nie przyjmuje i nie rozpatruje zgłoszeń dotyczących uszkodzeń przesyłki zamówienia powstałych w transporcie. W sytuacji odmowy odbioru lub zwrotu przesyłki Kontrahent jest zobowiązany poinformować o tym Administratora poprzez wiadomość email na adres biuro@targroch.pl.
- Dostawa jest dla Kontrahenta darmowa:
a) w przypadku wysyłki Zamówienia na palecie (półpaleta/paleta euro/ paleta duża) o wartości równej lub wyższej od kwoty 5.000,00 zł netto, - w całości,
b) w przypadku wysyłki Zamówienia w paczkach (kurierem DPD) o wartości równej lub wyższej od kwoty 5.000,00 zł netto koszt przesyłki jest pomniejszany o 92 zł netto.
Koszty transportu są pomijane lub pomniejszane automatycznie po przekroczeniu limitu kwotowego.
VII. Płatności
- Płatności są realizowane w drodze przedpłaty lub przez serwis Przelewy24.pl lub płatność przy odbiorze zamówienia kurierowi lub w indywidualnie ustalonym z Kontrahentem terminie liczonym od dnia doręczenia mu Faktury VAT.
- Płatności realizowane są na podstawie Faktury VAT lub Faktury Pro Forma lub Paragonu w zależności od wyboru metody płatności oraz sposobu wyboru dostawy. W przypadku płatności w formie przelewu bankowego na rachunek bankowy Targroch właściwy numer rachunku bankowego znajduje się na Fakturze lub Paragonie.
- Targroch wystawia Kontrahentom faktury VAT za zakupione towary. Źródłem danych Kontrahenta do wystawienia faktur oraz danych dotyczących miejsca dostawy są dokumenty rejestrowe i informacje z formularza rejestracyjnego, przekazane przez Kontrahenta podczas procesu rejestracji lub składania Zamówienia.
- Faktury VAT wysyłane są drogą elektroniczną lub drogą elektroniczną i w formie papierowej wraz z wysyłką zamówienia w zależności od wybranej przez Kontrahenta formy dostarczenia dokumentu sprzedaży.
- Wraz z akceptacją warunków Regulaminu, Kontrahent upoważnia Targroch do wystawiania faktur bez podpisu Kontrahenta oraz doręczania ich Kontrahentowi w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany przez Kontrahenta.
VIII. Reklamacje i Gwarancja
- Targroch podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej, i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie nieprawidłowości, jakie zostały zgłoszone przez Użytkowników.
- W trakcie korzystania ze Sklepu, Kontrahent zobowiązany jest utrzymywać w poufności Hasła i Login oraz dołożyć najwyższej staranności w celu uniemożliwienia osobom trzecim wejście w posiadanie Loginu lub Hasła.
- Reklamacja może być złożona poprzez formularz reklamacyjny dostępny na stronie platformy sprzedażowej (zakładka "Historia zamówień" --> "Zobacz zamówienie" --> "Reklamacja") lub za pośrednictwem e-mail na adres biuro@targroch.pl lub listownie na adres TARGROCH Filipowice 161, 32-840 Zakliczyn z dopiskiem reklamacja.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
a) Numer zamówienia/ faktury lub paragonu, którego dotyczy zgłoszenie
b) Nazwę towaru, ilość, gramaturę reklamowanego towaru
c) Zdjęcie dokumentujące wadę (uszkodzenie/ zanieczyszczenie itp.)
d) Opis niezgodności
- Reklamację z tytułu wad produktów sprzedanych za pośrednictwem platformy sprzedażowej należy zgłaszać niezwłocznie w terminie do 7 dni od odbioru produktów.
- Za datę złożenia reklamacji uznaje się datę doręczenia reklamacji.
- Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni roboczych od ich otrzymania.
- Targroch nie odpowiada za wady mechaniczne dostarczanych towarów powstałe w trakcie transportu.
- Kontrahentowi w ramach Rękojmi wynikającej z umowy sprzedaży przysługuje prawo do wymiany wadliwego towaru na nowy wolny od wad.
a) W przypadku roszczenia o wymianę towaru konieczne jest umożliwienie odbioru wadliwego towaru na życzenie Targroch.
b) Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży przysługuje Kontrahentowi jedynie w przypadku braku możliwości wymiany wadliwego towaru na nowy wolny od wad.
IX. Polityka prywatności i cookies
- Dane osobowe Kontrahentów są przetwarzane na zasadach określonych w Polityce Prywatności https://b2b.targroch.pl/index.php?route=information/information&information_id=3 serwisu www.b2b.targorch.pl
- Serwis www.b2b.targroch.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym może działać lepiej - więcej o tym w Polityce Prywatności (https://b2b.targroch.pl/index.php?route=information/information&information_id=3). Wyłączenie tego mechanizmu jest możliwe w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci urządzenia Kontrahenta i oznacza zgodę na wykorzystanie informacji o cookies.
X. Ochrona tajemnicy handlowej
- Kontrahent zobowiązany jest do zachowania w ścisłej tajemnicy wszelkich informacji handlowych, finansowych, organizacyjnych, technologicznych, ekonomicznych oraz innych informacji dotyczących Targroch, otrzymanych w trakcie współpracy, bez względu na formę ich przekazania, jeżeli informacje takie nie są udostępniane publicznie.
- Powyższe nie dotyczy sytuacji gdy ujawnienie informacji następuje na żądanie upoważnionych organów państwowych, na podstawie odpowiednich przepisów prawa. W takiej sytuacji Kontrahent jest zobowiązany poinformować Targroch o ujawnieniu informacji w ciągu 7 dni.
- W przypadku naruszenia wskazanego w pkt. 1 obowiązku Targroch ma możliwość dochodzenia odszkodowania za szkodę wyrządzoną przez bezprawne ujawnienie informacji poufnych.
XI. Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 28 grudnia 2022 r.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie znajdują zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
- Wszelkie uwagi i zgłoszenia dotyczące naruszeń niniejszego Regulaminu należy przesyłać na dane kontaktowe wskazane w niniejszym Regulaminie
- Targroch zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie opublikowania ich na stronie Sklepu.
- Zmiana treści Regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn, a w szczególności w przypadku:
- zmiany danych Administratora, (np.: nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych lub danych teleadresowych),
- potrzeby usunięcia z treści niniejszego Regulaminu ewentualnych błędów, omyłek pisarskich lub niejasności,
- konieczności dostosowania postanowień Regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na świadczenie usług i prowadzenie sprzedaży przez Administratora,
- zmiany warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną przez Administratora, w tym wprowadzenia nowych usług, rozbudowy lub zmiany funkcjonalności,
- zmiany warunków lub procesu zawierania umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną przez Administratora,
- poprawy obsługi Klientów, w tym przeciwdziałanie nadużyciom.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu okaże się nieważne w całości lub w części, pozostałe postanowienia pozostają w mocy, strony zaś zobowiązują się na wniosek którejkolwiek z nich do zastąpienia nieważnych postanowień postanowieniami, których moc prawna i skutek ekonomiczny są najbardziej zbliżone do postanowień zastępowanych.
- Administrator nie jest odpowiedzialny za jakiekolwiek szkody wynikłe z przestojów w realizacji Zamówień. W szczególności Targroch nie odpowiada za utracone korzyści Kontrahenta.
- W przypadku zaistnienia jakichkolwiek sporów, ich strony będą starały się je rozstrzygać w drodze negocjacji, a w przypadku niemożności osiągnięcia porozumienia poddadzą je pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu właściwemu dla siedziby Targroch.